Strategi og rådgivning
Strategisk autovern.
Banker og forsikringsselskap må holde tritt med den digitale utviklingen, techtunge-utfordrere og regulatoriske krav, samtidig som teknisk gjeld og legacy systemer må vedlikeholdes og moderniseres. Vi hjelper med å utforme strategiske autovern tilpasset din organisasjons virkelighet.Å gjøre de riktige strategiske valgene og navigere gjennom kompleksiteten til den pågående digitale transformasjonen er viktig.
Den riktige strategien må våge å utfordre det etablerte, kombinert med rask gjennomføring og læring.
Vi hjelper deg med å designe vinnende strategier, hvor nøkkelen er å skape langsiktig konkurransefortrinn og å levere økonomisk avkastning.
Vår tilnærming til strategi
For oss handler forretningsrådgivning om å identifisere, bygge og opprettholde en digital virksomhet. Med en menneskelig og forretningsmessig tilnærming løser vi dine forretningsutfordringer på nye måter, slik at din organisasjon kan sette retning, digitalisere, vokse og fornye.
Typiske utfordringer våre kunder opplever:
“Vi erkjenner at finansnæringen er i rask endring, og at vi må vurdere både muligheter og utfordringer, som vi opplever er særlig drevet endrede kundebehov, ekstern konkurranse og moderne teknologi. Vi trenger hjelp til å forstå hvordan endringene rundt oss påvirker oss, og hvilke valg vi tar”
Hvordan vi kan bidra:
Våre forretningsrådgivere bistår banker og forsikringsselskaper med å utarbeide strategiske “autovern” og veikart Vi legger til rette for strategiske prosesser med nøkkelpersoner, utfordrer vedtatte sannheter, gjennomfører nødvendige analyser og presenterer innsikt og trender med et utenfra-perspektiv.
Kundereferanse: “For å lykkes med å skape nye tjenester og vokse i et konkurransepreget marked, må selskaper være reelt kundedrevet og ha dyp innsikt om behovene i markedet. Samarbeidet med Cicero har vært en viktig suksessfaktor for Monio i å analysere SMB-markedet og dele dette inn i delmarkedet hvor vi har et konkurransefortrinn”
– Marius Dybdahl, CEO, Monio AS
MONIO AS
GO-TO-MARKET STRATEGI
MARS — MAI 2021
Om Monio
Monio er en digital plattform som setter penger i arbeid ved å koble sammen eiendomsprosjekter med kapital. Monio er et heleid datterselskap av SpareBank 1 SR-Bank ASA
Utfordring
En utfordring for Monio var å avdekke strategisk riktige segmenter i et marked preget av tøff konkurranse. Dette ble ytterligere forsterket av mangel på data og informasjon om segmentering i SMB markedet. Ledelsen så derfor behov for ekstern bistand til å gjøre nærmere vurderinger rundt segmentering og posisjonering.
Løsning
Sammen etablerte og kvalifiserte vi hypoteser om attraktive SMB-segmenter i tett samarbeid med Monios ledelse. Nåsituasjon, utfordringer og konkurrentanalyser ble kartlagt gjennom arbeidsmøter,egne analyser og domenekompetanse.
LES MER OM MONIO: MONIO.NO
Kontakt oss
La oss identifisere hva vi kan utforske, bygge og innovere sammen.